среда, 6 мая 2020 г.

2-Є, психологія, практичне "Психічний розвиток дитини дошкільного і молодшого шкільного віку"

Практичне заняття
Тема: Психічний розвиток дитини дошкільного і молодшого шкільного віку.
І. Дайте відповіді на запитання:

1.Дайте загальну характеристику початкового періоду шкільного життя дитини.
2. Назвіть особливості пізнавальних процесів дітей раннього віку (1-3 р.).
3. Назвіть особливості пізнавальних процесів дітей дошкільного віку (3-6 р.).
ІІ. Розв’яжіть психологічні задачі:
1. Сергій був досить розвиненим хлопчиком. До моменту вступу до школи він міг читати, знав багато віршів. Незважаючи на те, що Сергій пішов до школи з великою радістю, з перших днів навчання він став порушувати шкільну дисципліну: крутився на уроках, не слухав пояснень вчителя. Поки домашні завдання викликали у нього якийсь інтерес і новизну, він хоча і недостатньо акуратно, але їх виконував. Як тільки Сергій почав відчувати труднощі у навчанні, подолання яких потребувало систематичних занять, вольових зусиль, хлопчик став отримувати погані оцінки.
Запитання. Що послужило причиною неуспіхів Сергійка у школі?Який з видів психологічної готовності не сформований у хлопчика?

2. Батьки розповідали про свого сина: “Наш Павло швидко і рано навчився говорити. Ми це заохочували. Він не ходив до дитячого садка. Зараз йому 6 років. У нього добре розвинена мовлення. Правда, він не малює, не ліпить, не знає математики, як всі діти в дитячому садку, та він і цього не прагне. І ми це не заохочували. Вважаємо, що він буде добре вчитися, адже він так по-дорослому розмірковує!”
Запитання. Дайте оцінку сімейному вихованню Павла. Який з видів психологічної готовності не сформований у хлопчика?

3. Вітя (6 років) на початку навчання у школі відчував труднощі щодо опанування навичками письма, тому вони дуже повільно розвивалися. Мати, розпитуючи сина про школу, дізналася, що він часом не чує, що говорить вчителька, часто не знає, яке домашнє завдання було задано.
Запитання. З чим може бути пов’язане це явище? Який пізнавальний процес не сформований у хлопчика? Як допомогти Віті?

4. Шестирічний Наташі запропонували вирішити задачу: “Летіли 4 пташки, сіли на дерева. Сіли по одній – одна пташка зайва, сіли по дві – дерев не вистачає. Скільки буде дерев?” Наташа декілька разів повторила задачу, але не змогла її розв’язати. Тоді вчителька вирізала з паперу три дерева і чотири пташки. З допомогою дерев Наташа вірно і швидко вирішила задачу.

Запитання.Чому для вирішення задачі Наташі необхідні були дерева? Який вид  мислення є переважаючим в цього віці та проявились в даній ситуації?

Комментариев нет:

Отправить комментарий