Тема . Психологічна
готовність дитини до навчання в школі.
1. Проблема
психологічної готовності дитини до школи.
2. Види
психологічної готовності дитини до школи:
а) функціональна;
б) емоційна та мотиваційна;
в) вольова;
г) інтелектуальна;
д) особистісна.
1. Вступ до школи –
переломний момент в житті дитини, незалежно від того, в якому віці вона йде до
першого класу; це перехід до нового
способу життя і умов діяльності, до нового положення в суспільстві, нових
взаємостосунків з дорослими і однолітками.
Нове положення в суспільстві полягає в тому, що
дитина не просто переходить з дитячого садка до школи, але й в тому, що її навчання
стає обов‘язковою, суспільно значимою діяльністю. За результати свого
навчання дитина несе відповідальність перед вчителем, школою, своєю сім‘єю.
Тепер дитина підкорена системі суворих, однакових для всіх школярів правил.
Позиція школяра є суб‘єктивно важливою для дитини
тим, що вона змінює її самооцінку – вона школяр. Дитина намагається
якомога швидше розібратися в правилах поведінки, вони глибоко цікавлять її.
Педагог для дитини є не просто дорослий, який
викликає чи не викликає симпатію. Перший вчитель – посередник знань, у функції
якого входить передача досягнень культури, досвіду людства дитині. Саме
особистість першого вчителя може стати прикладом для наслідування.
По – новому складаються стосунки з однолітками.
Головним мірилом, який визначає положення дитини в групі однолітків, стає
оцінка вчителя її поведінки, успіхів у навчанні. Дитина прагне ствердити себе
серед інших дітей тепер не в грі, а в навчальній діяльності. Задача вчителя
полягає в тому, щоб навчити кожну дитину вчитися – вчити себе.
Провідною діяльністю школяра є навчальна
діяльність. Основна її мета – засвоєння знань. Але дитина повинна бути ще й
правильно вихованою. Це друга за рахунком, а не за значенням, мета навчальної
діяльності..
2. а) Організм дитини
шестирічного віку інтенсивно розвивається. Функціональна
готовність включає в себе готовність мозкових функцій. Так, дозрівання
лобних ділянок мозку – центр волі –
відбувається на момент 7 років; завершується процес мієлінізації нервових
волокон, що сприяє розмежуванню процесів збудження і гальмування, згладжуванню
неконтрольованості емоцій.
Якщо дитина функціонально не є готовою до навчання
в школі, то спостерігається підвищення хворобливості дитини, перевитрата
енергії за рахунок здоров‘я. Так, вона прагне навчатися, а можливості не
дозволяють, оскільки дитина швидко втомлюється.
Денна, тижнева, річна динаміка працездатності
Працездатність протягом дня
|
Перший урок – найпродуктивніший. На наступних уроках продуктивність і
якість працездатності знижується. (тривалість уроку не більше 35 хв.)
|
Працездатність протягом навчального тижня
|
Найбільш продуктивні дні тижня – вівторок, середа; день найбільш низької
працездатності – п‘ятниця.
|
Працездатність протягом навчального року
|
Здорові шестирічні діти, готові до навчання, дають продуктивні показники
працездатності починаючи з 4 – 6 тижнів; у багатьох дітей цей період триває
до 8 – 9 тижнів.
|
Б) Важливою стороною психологічної готовності до
школи є достатній рівень емоційної
готовності – передбачає психологічну захищеність дитини, реальне здорове
емоційне ставлення до школи, до проблем в навчанні. Дитині треба дати реальну
інформацію про школу та її функції. Переконати її в тому, що в школі вона буде
отримувати нові знання, ставати освіченою, а не тільки «отримувати гарні
оцінки». Бесіди про школу треба проводити вже в дитячому садку з дітьми з метою
підготувати їх до майбутніх успіхів або можливих невдач, які виникають в школі.
Дітям необхідно пояснити умовність і вузькість понять оцінки.
В) До вольової
готовності входить довільність поведінки, психічних процесів, наявність
вольових якостей особистості. Що стосується довільності пізнавальної
активності, то вона хоч і починає формуватися в старшому дошкільному віці, до
моменту вступу до школи ще не досягає певного розвитку: дитині важко тривалий
час зберегти стійку довільну увагу, вчити значний за об‘ємом матеріал та інше.
Сприяти підвищенню вольової готовності допоможе сюжетно – рольова гра, яка не
зникає з повсякденної діяльності першокласника.
Г) До розумової
(інтелектуальної) готовності входять знання про оточуючий світ – про
предмети і їх властивості, про явища живої та неживої природи, про людей,
працю, про норми поведінки. Особливе місце посідає оволодіння деякими
спеціальними знаннями та навичками, які відносяться до власне шкільних , -
грамотою, розв‘язанням арифметичних задач. У дитині мають бути в достатній мірі
розвинуті всі психічні процеси, які сприятимуть успішному засвоєнню навчальної
програми.
Д)
Особистісна готовність – допомагає дитині увійти до колективу однолітків,
знайти в ньому своє місце, включитися у спільну діяльність. Це суспільні мотиви
поведінки, засвоєні дитиною правила поведінки по відношенню до інших людей,
вміння встановлювати і підтримувати взаємостосунки з однолітками.
Play Free Slots Online for Real Money - ChoEgoCasino
ОтветитьУдалитьIn our Free Slots Online, you can play for real money the casino games offered by Slots.lv, a top-rated site with the highest RTP 1xbet in the choegocasino industry. Rating: 5 kadangpintar · 2 reviews