среда, 29 апреля 2020 г.

3-Є, Основи природознавства, нове практичне!

Інструкція до практичного заняття
Тема: Добір спостережень в природі на літо.
Мета: Формувати вміння складати перспективне планування спостережень в повсякденному житті за літніми явищами в природі. Виховувати    професійну спрямованість.

Хід заняття

 Практична робота:

Завдання1. Ознайомлення зі  зразком перспективного планування спостережень в повсякденному житті за весняними явищами в природі див. Додаток)

Завдання 2. На основі поданого зразка скласти перспективне планування спостережень за об’єктами живої і неживої природи влітку.

I варіант: ІІ молодша група
II варіант: середня група

ІІІ варіант: старша група.

Додаток
II молодша група
Перспективне планування спостережень в повсякденному житті за
весняними явищами в природі Березень
1.  Спостереження за сонцем.
Мета: Звернути увагу як весело, коли світить сонечко. Усе стає красивішим: І дерева, і кущі. Сонце яскраво світить і гріє. Запропонувати дітям підняти руки до сонечка, підставити обличчя, погріти їх.
-  Де знаходиться сонце?
-  Чи гріє воно зараз? Чому? А взимку гріло?
-  Хто ще радіє сонечку? Звернути увагу на кущі і дерева, вони теж радіють сонцю.
Прочитати вірш: Хмарка сховалась за лісом. Дивиться сонечко з небес. І таке воно чисте, Добре лучите.
2. Розгляд цибулі в куточку природи.
Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення, що рослини ростуть там, де є умови, тепло, світло, волога,
-  Чому вона виросла така велика?
-  Чому зараз не може рости цибуля надворі? Для чого вирощують цибулю?
Сидить Марушка у семи кожушках. Хто на неї гляне, той і заплаче.
3.  Спостереження за зміною в одежі дітей і дорослих.
Мета: Показати дітям, що із зміною погоди змінився одяг як у дорослих так і у дітей. Підводити до визначення елементарних взаємозв'язків у природі.
-  Яка зараз пора року?
-  Тепло чи холодно стало на вулиці?
-  Чому стало тепло? А як стали   одягатися люди? А ви, діти, що   тепер
одягаєте?
4. Спостереження за таненням снігу.
Мета: Вчити дітей помічати стан снігу (чорніє, становиться рихлим, тане). Виховувати спостережливість, уважність.
Чи такий зараз сніг, як взимку? А який він? Звідки взялися струмочки? Де
скоріше тане сніг?
Зліпити фігурки із снігу і розставити на сонці і в тіні. Де швидше розтане? Зробити човники з паперу, пустити його на воду. Спостерігати, куди він пливе. Дати уявлення, яка різниця між струмочком і калюжею.
5.  Спостереження за бурульками.
Мета: Дати уявлення, що бурульки з'являються весною, коли починає гоїти сонечко, танути від його тепла сніг на дахах. Буоульки з'являються з сонячної сторони, що це замерзла вода. Виховувати інтерес до явищ природи.

6. Спостереження за купанням горобців у калюжах.
Мета: Привчати дітей помічати цікаві моменти в навколишньому житті, відрізняти горобців від птахів. Виховувати спостережливість. Інтерес до поведінки цих птахів.
Загадка: Маленький хлопчик у сірій свитині по дворах стрибає, крихти збирає.
-  Кого ви бачите в калюжі?
-  Що роблять горобці? Для чого вони купаються? Чи весело цвірінькають? Чому?

7.  Спостереження за рослинами в куточку природи, за доглядом за ними.
Мета: Показати дітям, на яких рослинах з'явилися молоді листочки, які рослини цвітуть. Звернути увагу на умови, необхідні рослинам для їх розвитку, привчати дітей виконувати доручення по догляду за рослинами. Виховувати естетичний смак, бережне відношення до рослин.
-  Назвіть знайомі вам рослини? Що нового ви помітили у цих   рослин?
Покажіть молоді листочки у бегонії, амазонської лілії.
- Якого вони кольору? Величини? Як ви гадаєте, чому почали рости рослини?
Давайте подивимось, чи треба полити їх зараз? Подивіться, як треба
правильно рихлити землю в горщиках з квітами. А на якій рослині з'явилися
квіти? Правда, гарно, коли цвітуть квіти? Якого вони кольору?

Комментариев нет:

Отправить комментарий