ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
Сюжетно – рольова гра - провідний вид діяльності
дошкільників, в якому вони беруть на себе роль дорослих і в узагальненій формі
та спеціально створених умовах відтворюють діяльність дорослих і стосунки між
ними.
Етапи розвитку гри:
1 етап – ознайомлюючий:
він припадає на період немовляти, і дії, які виконує малюк, носять маніпулятивний
характер.
2 етап – відображувальний
– предметно – ігрова діяльність..
3 етап – сюжетно – відображувальний: дитина
виконує умовно – знарядєві операції в уявній
ситуації.
Структура сюжетно-рольової гри:
- тема гри;
- зміст (сюжет);
- правила;
- ролі (головні, другорядні), ігрові дії, рольові
стосунки (реальні, словесні).
Теми для сюжетно – рольової гри можуть братися з
оточуючого світу: «Лікарня», «Дитячий садок»,
«Доньки - матері» та ін. Ігри можуть бути також і на казкові теми.
В зміст (сюжет) гри входять ті події, які
зображуються в грі. Ігри на одну й ту ж саму тему можуть мати різні сюжети. Чим
ширшою є сфера дійсності, з якою стикаються діти, тим ширшими і
різноманітнішими є сюжети ігор.
В структуру сюжетно – рольової гри входять
встановлені правила. Розгорнута передача відносин між людьми в грі навчає
дитину підкорятися певним правилам.
Протікання сюжетно – рольової гри неможливе без
виконання дітьми певних ролей; їх виконання – це головне, що приваблює
дошкільника в грі. Ролі можуть бути як головними, так і другорядними.
Будь – які ролі виконуються за допомогою ігрових
дій з використанням ігрового матеріалу.
В грі існують два види взаємостосунків: ігрові та реальні.
В кожній сюжетно – рольовій грі мають місце рольові
стосунки, які бувають:
1)
реальні, практичні;
2)
словесні (вказівки, команди).
Ігрові взаємостосунки відображують стосунки за сюжетом та
роллю.
Реальні взаємостосунки – це взаємостосунки дітей як партнерів,
товаришів. Вони можуть домовлятися про сюжет, розподіл ролей, обговорюють
питання, які виникають в ході гри.
Комментариев нет:
Отправить комментарий