пятница, 16 октября 2020 г.

Орієнтовне заняття з мовленнєвого розвитку та навчання грамоти

 Заняття з розвитку мови з елементами грамоти «У гості до мультгероїв»

Програмовий зміст: збагачувати словниковий запас дітей словами - назвами мультфільмів; удосконалювати вміння виділяти перший і останній звук в словах; вчити перетворювати слова на інші, змінюючи перший звук у слові та утворювати пестливі форми за допомогою суфіксів - очка, - очк; закріпити уміння складати речення за схемою. Виховувати вміння активно спілкуватись один з одним і вихователем, працювати в групі, інтерес до новітніх казок.

Обладнання: іграшки Лунтік, Маша, Губка Боб; картинки Смішариків; скриня, музика із мультфільмів.

Хід заняття:

I. Вступна частина.

Привітання:

Дорого ранку,рідний наш дім!

Доброго ранку діткам усім!

Доброго ранку сонечку ясному!

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво-вправо,вліво-вправо

Оберніться,погляньте

Одне одному всміхніться!

Телефонний дзвінок. Розмова з домовиком.

-      Алло, ми вас слухаємо!

-      Це дитячий садок?

-      Так це дитячий садок, старша група «А» «Гномики».

-      Доброго ранку любі друзі! Я домовичок Кузя живу у Вашому дитячому садку, охороняю його вночі, а зранку мені дуже подобається слухати як ви займаєтесь - співаєте пісні,слухаєте казки, граєте. Ось я вирішив зробити вам подарунок. Щоб його отримати, ви повинні здійснити подорож до казкових героїв і виконати всі завдання.

-        Оце так Домовичок! Задав він нам загадку. Ми з вами знаємо на чому можна подорожувати. (Відповіді дітей).

II. Основна частина.

Пропоную побудувати казковий потяг щоб подорожувати по казках. А для того щоб його побудувати, треба пограти: я почну називати казкових героїв, а ви продовжуйте. Хто відповів, той перетворюється на вагончик і стає за мною.

1. Війні (Пух) 2. Баба (Яга) 3. Лікар (Айболить) 4.Карабас ( Барабас), 5. Муха (Цокотуха) 6. Червона (Шапочка) 7.Чудо(Юдо) 8. Іван(Царевич) 9.Кіт у (Чоботях) Ю.Лисичка (сестричка) П.Іванушка (Дурачок) 12.Зайчик (побігайчик).

Вихователь: Який гарний і довгий потяг у нас вийшов. Час вирушати у подорож. Поїхали (грає музика).

Перша зупинка.

-      Ой діти, куди це ми з вами потрапили? Хто це нас зустрічає? Що за чудернацькі такі герої, ви не знаєте?

-      Смішарики підготували нам завдання. Вони хочуть щоб ви відповіли на питання:

Який перший звук у слові Крош? А останній?

Які ви ще знаєте слова, що починаються на звук - ш?

Який перший звук у слові Лосяш? А останній?

Які ви ще знаєте слова, що починаються на звук - л?

Який перший звук у слові Нюша? А останній?

Які ви ще знаєте слова, що починаються на звук -н?

Який перший звук у слові Каркарич? А останній?

Які ви ще знаєте слова, що починаються на звук - к?

Дидактична гра «Який? Яка?»

- Молодці діти із завданням впорались, час вирушати далі у подорож. Ну що вагончики готові. Поїхали.

Друга зупинка.

-       Хто це тут виглядає? Хто нас зустрічає? (Губка Боб).

-       У якому мультфільмі він живе?

Дивіться Губка Боб теж підготував нам завдання, він буде називати слова, а ви повинні змінити перший звук у цьому слові і перетворити його на інше:

боб - лоб

лід - дід

лак - мак

дуб - зуб

ніс - ліс

калинка - малинка

шапка - лапка

Вихователь: Молодці, дітки! Упорались і з цим завданням. Рушаємо далі?

Вихователь: Тихо! Тихо! Чуєте? Якась музика грає.

-       Як ви вважаєте, до якої казки ми приїхали?(Маша і Ведмідь).

-       А чому ви так вважаєте?

-       А он де і Маша виглядає? Хоче з вами потоваришувати.

Маша: Доброго ранку діти, я рада вас вітати. Давайте познайомимось. Я - Маша, а тебе як звуть? А тебе? Ой гарний хлопчик як тебе звуть? (запитати у всіх). От і познайомились. Маша шепоче мені на вухо, що дуже хоче щоб ми про неї склали гарні речення. Речення будемо складати за схемами.

Молодці, упорались із завданням! Час далі їхати. Ну що готові, поїхали!

Наступна зупинка.

-       А хто тут нас зустрічає?(Лунтік)

-       Де він живе?

-       А чому його так називають?(лунна бджілка)

-       А яких героїв цього мультфільму ви ще знаєте? (Кузя, Міла, Капа, Шершуля, Шнюк)

-       Він хоче щоб ми назвали ласкаво його і його друзів.

Наприклад - Лунтік - Лунтічок

Кузя - Кузічка

Міла-Мілочка

Капа - Капочка

Шершуля - Шершелічка

Лунтік приготував вам завдання. Сідайте за столи, перед вами картинки із зображенням тварин. Треба розфарбувати тварин у назвах яких є звук - л (самостійна робота дітей).

III. Заключна частина

Молодці,впорались з усіма завданнями! Вирушаємо назад до свого дитячого садка за подарунками. Ми будемо шукати подарунок, а нашим гостям кажемо до побачення!

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий