пятница, 5 июня 2020 г.

2-Є, задачі до екзамену з психології

ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

Практичне завдання № 1

Назвіть вид відчуття у наведеному нижче прикладі. Обгрунтуйте свою думку.
«Перед сходом сонця прохолода, а він босоніж, без кепки, і куртки у нього немає… Шкіра у хлопчика стала пухирчаста, губи посиніли, він зщулився, намагався глибше засунути руки у кишені…».

Практичне завдання № 2

Вкажіть в наведеному прикладі вид мислення, його характерні особливості. Обгрунтуйте свою думку.
Учень 8 класу так висловив своє розуміння вірша М. Ю. Лермонтова «Скеля»: «Хмаринка – це випадкова радість у людини. Вона зігріла людину, залишила добрий спогад і полетіла. І ця людина після такої радості ще гостріше відчуває свою самотність».

Практичне завдання № 3

Чим можна пояснити поведінку тварини в наведеному прикладі? Яка форма поведінки тут проявилася? Обґрунтуйте свою думку.
Усі павуки - прекрасні ткачі. У кожного павука своя «технологія виробництва». Наприклад, павук-хрестовик завжди починає з будівництва трикутної або чотирикутної рами – основи майбутньої пастки. Після цього прокладає кілька ниток, що перетинаються в центрі рами, а потім тягне від центра близько 30 радіальних ниток.

Практичне завдання № 4

За запропонованим описом визначте методи дослідження, дайте їх визначення. Обгрунтуйте свою думку.
а)Людина поміщується до ізольованої кабіни, в спеціальному шоломі, прикріплюються прилади, за допомогою яких досліджуються біотопи мозку  під дією різних подразників або при різних станах організму (неспання, сон). Досліджуваний перед проведенням досліду отримує відповідну інструкцію. Всі показники фіксуються апаратурою.
б)На основі дитячих малюнків психолог встановлює особливості сприймання дітьми себе, внутрісімейні взаємини; ретельно аналізує методику «Незакінчених речень», де виявляються страхи школярів.

Практичне завдання № 5

Визначте, який процес пам‘яті проявляється у наведених діях; назвіть його характерні особливості. Обгрунтуйте свою думку.
 Учень відтворює матеріал з історії, який задавали тиждень тому, і відтворює 70% змісту підручника. Через місяць він відтворює по тому ж питанню лише 45%.

Практичне завдання № 6

Яка властивість відчуттів проявляється у кожному з наведених прикладів. Охарактеризуйте їх, поясніть та обґрунтуйте свою думку
А) Тривалий неприємний запах перестає відчуватися.
Б) Текстильники, що спеціалізуються на виробництві чорних тканин, розрізняють до 40 відтінків чорного кольору там, де око людини-неспеціаліста розрізняє 2-3 відтінки.

Практичне завдання № 7

Вихованець старшої групи Ігор, прийшовши до дитсадка вранці, ненавмисно перевернув квітку. Коли прийшла вихователька він у всьому їй зізнався. Вислухавши, вихователька сказала:
- Добре, Ігор, ти зробив, що відразу ж розповів про це. Зараз ми з тобою допоможемо няні привести все до ладу.
Вихователька привернула увагу дітей до вчинку Ігоря, підкресливши, що він зробив правильно, зізнавшись у своїй провині.
Яка якість педагога проявилась у даній ситуації?Чи вірно вона вчинила? Дайте оцінку її поведінки.

Практичне завдання № 8

Визначте, який процес пам‘яті проявляється у наведених діях; опишіть його характерні особливості. Доведіть свою думку.
Одній людині, яка мала гарну пам‘ять, одного разу була дана складна математична формула. Вона уважно дивиться на таблицю з формулою, декілька разів піднімає її до очей, опускає її та йде з закритими очима, потім повертає таблицю, робить паузу, внутрішньо «проглядаючи» запам‘ятоване.

Практичне завдання № 9

Батьки розповідали про свого сина: “Наш Павло швидко і рано навчився говорити. Ми це заохочували. Він не ходив до дитячого садка. Зараз йому 6 років. У нього добре розвинена мовлення. Правда, він не малює, не ліпить, не знає математики, як всі діти в дитячому садку, та він і цього не прагне. І ми це не заохочували. Вважаємо, що він буде добре вчитися, адже він так по-дорослому розмірковує!”
Дайте оцінку сімейному вихованню Павла. Який з видів психологічної готовності не сформований у хлопчика? Обгрунтуйте свою думку.



Практичне завдання № 10

Поясніть, про які властивості сприймання йдеться у наведених прикладах, охарактеризуйте їх. Доведіть свою думку.
А)Слухаючи музику, сприймаємо не окремі звуки, а мелодію. Вона залишається тією самою і тоді, коли ми слухаємо симфонічний чи струнний оркестр, і тоді, коли слухаємо лише один рояль.
Б) Ми сприймаємо сніг білим і в рожевих променях вечірнього сонця, і в сутінки.

Практичне завдання № 11

За запропонованим описом визначте методи дослідження, опишіть їх. Обгрунтуйте свою думку.
А) У віці 6,5 років Сашко Н. вже гарно справляється з завданнями  щодо розвитку логічного мислення. Під час уроку він проявляє здатність до спостереження за власними мисленнєвими операціями: « А різницю мені легше побачити, ніж однакове. Це я давно вмію. А знаходити однакове цікаво.»
Б) Для вивчення особливостей адаптації учнів 5 класу до умов навчання дітям пропонується письмово дати відповіді на наступні питання:
1. Що приваблює тебе у школі?
2. Що допомагає тобі добре вчитися?
3. Що заважає тобі добре вчитися?
4. Найцікавіший предмет і чому?
5. Найбільш складний предмет і чому?

Практичне завдання № 12

Сергій був досить розвиненим хлопчиком. До моменту вступу до школи він міг читати, знав багато віршів. Незважаючи на те, що Сергій пішов до школи з великою радістю, з перших днів навчання він став порушувати шкільну дисципліну: крутився на уроках, не слухав пояснень вчителя. Поки домашні завдання викликали у нього якийсь інтерес і новизну, він хоча і недостатньо акуратно, але їх виконував. Як тільки Сергій почав відчувати труднощі у навчанні, подолання яких потребувало систематичних занять, вольових зусиль, хлопчик став отримувати погані оцінки.
Що послужило причиною неуспіхів Сергійка у школі? Який з видів психологічної готовності не сформований у хлопчика? Обгрунтуйте свою думку.

Практичне завдання № 13

Вкажіть в наведеному прикладі вид мислення, його характерні особливості. Обгрунтуйте свою думку.
Першокласникам дали одноколірні цеглинки і запропонували з частини цеглинок викласти дві стінки. Потім перша група школярів повинна була викласти третю стінку (що з‘єднала б перші дві), орієнтуючись на раніше викладені дві стінки. Друга група, споруджуючи третю стінку, не мала можливості порівнювати свою роботу з двома першими стінками. У першій групі виявилося втроє більше учнів, які правильно розв‘язали завдання, ніж у другій групі.

Практичне завдання № 14

У Парагваї французькі етнографи знайшли дівчинку двох років, уродженку маленького племені, яке належало до найвідсталіших, кочувало дикими хащами та ні з ким не спілкувалося. Мова цього племені була надзвичайно примітивною. Дівчинку виховав у своїй сім’ї французький етнограф, і через 20 років вона нічим не відрізнялася від європейських жінок: отримала вищу освіту, знала три мови, займалася етнографією.
Поясніть кардинальні зміни в розвитку особистості дівчинки. Обгрунтуйте свою думку.

Практичне завдання № 15

Багато вихователів дитячих садків, посилаючись на вікові особливості дошкільнят, прагнуть проводити заняття таким чином, щоб дітям було весело, цікаво.
Чи погоджуєтесь ви з такою думкою? Який взаємозв’язок між навчальною та ігровою діяльністю проявляється в процесі організації навчання дошкільнят?Обґрунтуйте свою думку.

Практичне завдання № 16

Існує стара трагікомічна історія про проповідника з маленького містечка на американському Заході, який, не знаючи того, купив коня, перед тим багато років належавшого п’яниці. Цей Кінь змушував свого преподобного господаря зупинятися перед кожним шинком і заходити туди хоча б на хвилину. В результаті він набув у своєму приході поганої слави і в кінці кінців насправді спився від відчаю. Ця історія завжди розповідається лише як жарт, але вона може бути цілком правдива, в усякому випадку поведінка коня могла бути справжньою.
Чим можна пояснити поведінку тварини в наведеному прикладі? Яка форма поведінки в тваринному світі тут проявилася? Обґрунтуйте свою думку.
Практичне завдання № 17

Громадяни держав, які ворогують одна з одною, між собою особисто можуть не воювати і навіть бути в дружніх взаєминах, але представляючи в цьому зіткненні свої держави стають мимовільними учасниками цього конфлікту.
Визначте вид конфлікту, наведіть аргументи на користь вашої думки.
Практичне завдання № 18

Які властивості уваги проявляються у описаних випадках, охарактеризуйте їх; обґрунтуйте свою думку:
а) В якому стані уваги була мати в день від‘їзду її синів до Москви?: «Матінка сиділа у вітальні і розливала чай: однією рукою вона підтримувала чайник, другою – кран самовара, із якого вода текла через верх чайника на піднос.Але хоч вона дивилась уважно, вона не помічала цього, не помічала і того, що ми зайшли».
б) У відділі технічного контролю працювали два контролери – досвідчений і новачок. Вони проглядали і сортували дрібні деталі. Новачок брав для огляду по одній деталі, а досвідчений – відразу дві, правою та лівою руками.



Комментариев нет:

Отправить комментарий