суббота, 7 апреля 2018 г.

Теоретичні питання до екзамену. Дитяча психологія

Орієнтовні теоретичні питання

1.     Доведіть значення, назвіть предмет, принципи дитячої психології.
2.     Розкрийте основні завдання дитячої психології.
3.     Поясніть зв’язок дитячої психології з іншими науками.
4.     Назвіть основні методи дитячої психології; дайте характеристику методу експерименту, його видам.
5.     Дайте характеристику методу спостереження.
6.     Дайте характеристику допоміжних методів психології.
7.     Розкрийте роль біологічних та соціальних факторів в психічному розвитку дитини.
8.     Назвіть та охарактеризуйте передумови та умови, які визначають розвиток.
9.     Розкрийте загальні закономірності психічного розвитку.
10.                       Охарактеризуйте показники психічного розвитку.
11.                        Доведіть роль навчання і виховання в розвитку дитини (зона найближчого та актуального розвитку, сензетивні періоди; нижня, верхня межа научіння).
12.                        Поясніть сутність поняття «розвиваюче навчання».
13.                        Розкрийте значення стабільних та кризових періодів у розвитку дитини; розкрийте сутність поняття «криза».
14.                        Покажіть взаємозв’язок соціальних умов розвитку та віку.
15.                        Розкрийте сутність поняття «вікова періодизація»; охарактеризуйте концепцію вікової періодизації за Д.Б.Ельконіним; критерії психічного розвитку.
16.                        Поясніть сутність понять «Вік – календарний і психологічний», «Вундеркінізм», «Інфантилізм», «Акселерація».
17.                        Назвіть і охарактеризуйте особливості внутріутробного розвитку.
18.                        Назвіть безумовні рефлекси та доведіть їх значення для життєдіяльності новонародженого.
19.                        Розкрийте особливості органів відчуттів новонародженого, розвитку емоційної сфери («комплекс пожвавлення»)
20.                        Доведіть роль спілкування з дорослим для розвитку немовляти. Охарактеризуйте «Комплекс пожвавлення» - перша соціальна потреба.
21.                        Поясніть особливості розвитку рухів для психічного розвитку немовляти.
22.                        Охарактеризуйте розвиток сенсорики та інші пізнавальні процеси у немовляти.
23.                        Назвіть передумови для усвідомлення дитиною самої себе. Розкрийте особливості кризи першого року життя.
24.                        Назвіть і охарактеризуйте основні досягнення раннього дитинства.
25.                        Поясніть особливості зародження гри та продуктивних видів діяльності в ранньому дошкільному віці.
26.                        Розкрийте особливості сприймання дітей раннього віку.
27.                       Охарактеризуйте розвиток мислення в ранньому дитинстві.
28.                        Розкрийте особливості уяви та пам’яті у дітей раннього віку.
29.                        Назвіть передумови формування особистості в ранньому віці.
30.                        Розкрийте сутність поняття сюжетно-рольова гра. Назвіть етапи розвитку гри.
31.                        Охарактеризуйте структуру сюжетно-рольової гри.
32.                        Розкрийте особливості сюжетно-рольової гри дітей різного дошкільного віку.
33.                       Доведіть  значення гри для психічного розвитку дитини.
34.                        Поясніть особливості розвитку продуктивних видів діяльності дітей дошкільного віку.
35.                        Поясніть  особливості формування елементів навчальної та трудової діяльності у дошкільників.
36.                       Охарактеризуйте розвиток відчуттів і сприймання у дітей дошкільного віку. Назвіть етапи сенсорного розвитку (за Л.А. Венгером).
37.                        Розкрийте особливості розвитку мислення у дошкільників.
38.                        Охарактеризуйте розвиток уяви і пам’яті у дітей дошкільного віку.
39.                        Охарактеризуйте  розвиток уваги у дошкільників.
40.                        Розкрийте особливості практичного оволодіння мовою у дошкільному віці.
41.                        Назвіть особливості розвитку функцій мови.
42.                        Поясніть особливості розвитку спілкування дітей дошкільного віку; назвіть відмінності спілкування дошкільників з дорослими та однолітками.
43.                        Назвіть і охарактеризуйте форми спілкування дошкільників.
44.                        Розкрийте особливості почуттів дошкільника.
45.                       Назвіть основні напрямки розвитку почуттів.
46.                        Доведіть роль вольових дій у поведінці дошкільників (етапи розвитку вольових дій, супідрядність мотивів).
47.                        Охарактеризуйте напрямки розвитку вольових дій.
48.                        Поясніть вплив темпераменту  на індивідуальність дошкільника; дайте характеристику властивостям нервової системи.
49.                        Розкрийте особливості прояву типів темпераменту у дітей дошкільного віку.
50.                        Назвіть категорії здібних  дітей та основні сфери їх досягнень.
51.                       Поясніть сутність поняття «Обдарованість». Перелічте проблеми обдарованих дітей.
52.                       Назвіть умови розвитку здібностей дітей (дайте рекомендації педагогам у роботі з  обдарованими дітьми; назвіть  якості якими повинен володіти педагог у роботі з  обдарованими).
53.                       Доведіть  вплив дорослого на розвиток особистості дошкільника.
54.                        Розкрийте значення спілкування з однолітками для формування особистості дитини.
55.                        Доведіть вплив діяльності на розвиток особистості дитини дошкільного віку.
56.                        Дайте загальну характеристику мотивам поведінки дошкільника.
57.                        Розкрийте особливості розвитку самосвідомості і самооцінки у дітей дошкільного віку.
58.                        Поясніть проблему психологічної готовності дитини до школи.
59.                        Назвіть і охарактеризуйте види психологічної готовності дитини до школи.

60.                        Дайте загальну характеристику психічного розвитку молодшого дошкільного віку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий