среда, 11 апреля 2018 г.

Психологічні задачі до екзамену

ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

До білету №1
Проаналізуйте дії вихователя. Який мотив збудив Сергійка і Петрика прохати вихователя розповісти товаришам про їхню гарну роботу?
Шестирічні Сергійко та Петрик часто під час чергування забували годувати птахів. Вихователь звернув увагу на це всіх дітей. Діти були незадоволені поведінкою хлопців.
На наступне чергування хлопчики прийшли рано і ретельно виконали всі необхідні справи. В подальшому вони серйозно ставилися до обов‘язків чергових.
Через деякий час вони сором‘язливо попрохали вихователя: «Ніно Василівно, скажіть всім, що ми гарні хлопці».

До білету №2
         У чому педагогiчний сенс наведеноi рекомендацii?
Галина Василiвна бачить, як дворiчний Петрик б‘є Вiтю. Вона робить 
малюку зауваження: «Не треба битися». Та це не допомогло.
Збагнувши свою помилку, вихователька говорить: «Петрик, візьми
Вiтю за руку i бiжiть, мов два коники. Ось так! Як ви дружно граєтесь!  Які
хорошi дiти!»
 До білету №3

 Дiти старшоi групи грали в гру «Моряки». Андрiю надоїло грати, і він
захотiв вийти з гри.
Вихователь запропонував Андрiєвi спросити дозволу у капітана.
- Пане капiтане, - звернувся Андрiй до товариша в ролі капітана, - дозвольте
мені піти з корабля?
Сашко твердим голосом вiдповiв: «Забороняю!»
Андрiй пiдкорився йому i пiшов з корабля на берег разом з іншими
тiльки тодi, коли корабель повернувся з плавання.
Якi якостi особистостi формуються у дiтей у данiй грi?

До білету №4

Який компонент психологічної готовності до школи не сформований у
Руслана? Яким має бути iндивiдуальний пiдхiд з боку батькiв?
Руслан охоче спiває, добре малює, любить фізкультуру. На час вступу
до школи мiг читати.
Першi два тижнi шкiльних занять минули благополучно. А на третій,
коли при пiдготовцi до урокiв зустрiвся з труднощами, хлопчик засумував.
Вдома без постійної допомоги батькiв не мiг виконувати домашнi завдання.


До білету №5

Чи роздiляєте впевненiсть Лiдiї Олексiївни в тому, що її донька повністю
пiдготовлена до школи? Дайте грунтовну вiдповiдь.
-         Я спокiйна за свою Юлю. Вона вмiє читати, писати, лiчити вона навчилася до ста. Що ж їй ще треба?

До білету №6

Як називаються дії з iграшками Сергiйка i Катрусi? В чому їх вiдмiннiсть? Якою є послiдовнiсть оволодiння дiтьми раннього вiку предметними діями?
Сергiйко (1р. 1 мiс.), граючись рiзними iграшками, дiє приблизно однаково: стукає, тягне, стискає, прокочує їх та iн.
Катруся (2р.1 мiс.), граючись тими самими iграшками, дiє по - iншому: ляльку качає, машинку везе, олiвцем малює та iн.

До білету №7

 Помiчено, що в закритих дитячих закладах, не дивлячись на гарний догляд, дiти першого року життя погано прибавляють у вазi, пiзно починають ходити, багато хворiють i рiзко вiдстають у загальному психiчному розвитку.
Як називається це явище? Вкажiть причини його виникнення. Чи можливе воно в умовах сiмейного виховання?

До білету №8

 Пропонується запис двох iгор дiтей на одну тему. Визначте вiк дiтей, назвiть основнi ознаки, за якими ви визначили вiк дiтей.
1. Гра в «магазин». Наталка йде до магазину. Бере сумку i каже:
«Пiду куплю хлiба, молока, ковбаси ».
2. Гра в «магазин». Грають Сашко, Маша, Сергiй, Катруся, один - касир, один — приймає товар, двоє — розвантажують його. Покупець Нiна. Вона вибирає продукти, платить грошi, складає куплене в сумку.

До білету №9

 Пояснiть висловлювання Оксани. Визначте, скiльки їй рокiв.
- Я один раз хороша, другий раз погана. Часто б‘юся з дiвчатками. Маша краща вiд мене. Добре малюю. Танцюю я поганенько.





До білету №10

 На одному з батькiвських зборiв мама розповiдає про поведiнку дитини вдома.
Олег (2р. 2 мiс.) нi хвилини не сидить на мiсцi: даси йому олiвець та папiр — вiн трохи помалює i кидає пiд стiл, схопить машинку, покатає її i теж кидає. Побiгавши по кiмнатi, вiн тут же лiзе на стiл, потiм на диван i т.д.
Чим пояснити швидку змiну дiй Олега? Що можна порадити мамi?

До білету №11

 Вова (6 рокiв) допомiг маленькiй дiвчинцi  зав‘язати шарфик. Коли його запитали, чи не сестричка вона йому, вiн вiдповiв, що нi. І додав, що вона маленька, а маленьким треба допомагати.
Яке моральне почуття проявилося у Вови?

До білету №12

 Яку форму мовлення використала Валя? Дiти якого дошкiльного вiку можуть справлятися з аналогiчними завданнями? Обгрунтуйте свою вiдповiдь.
У групу привели Павлика, який довго хворiв. Дiти стали в коло, щоб пограти в рухливу гру.
Вiра Якiвна каже: «Валя, розкажи Павлику, як треба грати, якi правила цiєi гри».
Дiвчинка так пояснила змiст i правила гри, що виховательцi не було потреби й поправляти чи доповнювати.

До білету №13

13. Чим пояснити вiдповiдь Валерика?
Валерику (2р. 4 мiс.) запропонували дiстати ведмедика, що лежить на шафi.
Малюк стрибав навколо шафи, намагався викарабкатися на неї, але не здогадався присунути стiлець до шафи.
Батько спробував допомогти синовi:
- Валерик, подумай, як можна дiстати ведмедика?
- Не треба думати, дiставати треба, - вiдповiв син.

До білету №14
 Мама, одягаючи Дмитрика (хлопчиковi 1р. 1 мiс.), каже: «Зараз одягнемо сорочечку. Де сорочечка? Дай її менi. Дай менi колготки. Принеси менi босонiжки» i т.д. Але Дмитрик, хоча i повiльно, але виконує вказiвки мами.
Чи згоднi ви з тим, як чинить мама? Про виховання яких бокiв мови пiклується мама? Як ви думаєте, чи з бажанням буде Дмитрик одягатись?


До білету №15

 Визначте тип темпераменту хлопчика. Складiть докладний план роботи з дитиною.
Гена — вихованець старшоi групи. Рухи його швидкi й безладнi. Нiякої витримки, зосередженостi на заняттях. На прогулянцi часто свариться з хлопчиками, руйнує збудоване ними. Траплялося, що зривав з вiшалки позначки, викидав з шафи одяг. Природно, що дiти ображалися на Гену.

До білету №16

 Проаналiзуйте таке висловлювання матерi: «Менi прикро, що мiй син нi до чого не здатний».
Оцiнiть висловлювання молодоi виховательки: «Алла, ти знову не розв‘язала задачi? Всi її розв‘язали одна ти у мене тупувата».

До білету №17

 Одна мама каже iншiй:
- Як гарно малює ваш Сергiйко. А в мого сина однi каракулi. Скiльки не кажу, щоб малював охайно, вiн кожного разу малює погано.
- А ви пробували його вчити?
- Я часто саджаю Микиту за малювання. Мабуть, у нього немає здiбностей, - засмутилася мама Микити.
Чи права мама Микити? Що можна порадити батькам, якi бажають розвивати зображувальнi вмiння своїх дiтей?

До білету №18

 Пояснiть поведiнку маленької Олi.
В ясла за Олею прийшла бабуся. Сьогоднi вона нiяк не може одягти свою внучку. Дiвчинка плаче, не хоче всунути руки в рукава пальто, скидає чобiтки.
Пiдiйшла Вiра Петрiвна i, звернувшись до Олi сказала: «Оля сама хоче взути чобiтки! Вона сама одягне i пальто. Ану, Олю, покажи бабусi, як ти навчилася робити це сама!»
Оля охоче й досить швидко одягалась i взувалась.




До білету №19

 Батьки часто дивуються вигадливостi дитячого мовлення, називаючи своїх дiтей вундеркiндами.
Коли мама каже Дмитрику: «Не втiкай так далеко!» - Дмитрик вiдповiдає: «Не хвилюйся, мама, я втечу i притечу».
З чим пов‘язане подiбне явище?
До білету №20

 Чи правi тi батьки, якi приходять у вiдчай з найменшого приводу, що, на їхню думку, загрожує дитинi небезпекою? Чи можна знайомити дитину зi складними умовами соцiальної дiйсностi? Дайте психологiчне обґрунтування своїм висловлюванням.
Серед батькiв розповсюджена думка, що дошкiльникiв слiд оберiгати вiд тяжких переживань, пов‘язаних з хворобою близьких, жорстокiстю, несправедливiстю та iншими життєвими труднощами. дитина не повинна переживати почуття страху.
До білету №21

 Мама Наталки (дiвчинцi 4 мiс.) увесь час: i на прогулянцi, i вдома -
говорить i говорить, наспiвує пiсеньки.
Сусiдка каже їй: «Ну що ти з нею говориш, вона все одно нiчого не розумiє!»
Чи вiрно чинить Наталчина мама? Який вплив здiйснює мова дорослого на розвиток психiки дитини?

До білету №22

 Вiдмiтьте особливостi сприймання дiтей даного вiку. Якi якостi
сприймання формував вихователь у дiтей? Проаналiзуйте дії вихователя.
На прогулянцi з дiтьми 4 рокiв вихователь звертає увагу на квiти:
- Хто скаже, як вони називаються?
- Це ромашки.
- Правильно, це ромашки. Iх не можна сплутати з iншими квiтами. Скажiть, чому ми їх легко впiзнаємо? — У ромашки середина жовта. — А якi пелюстки у ромашки? — Вони бiлi, довгi.

До білету №23

 Про яку властивiсть уваги йдеться у наведеному прикладi? Визначте вiк дiтей.
В дитячому садку дiтлахи грали в гру «Хто бiльше?» Протягом однiєї хвилини дiти повиннi були побачити довкола якомога бiльше предметiв певного кольору. Минула хвилина, пролунав сигнал виховательки, i пошуки припинилися.
Переможцями виявилися Ігор, Олег, Валя. Вони встигли побачити за одну хвилину бiльше за всiх.
До білету №24

 Якi з наведених нижче дiй називають «спiввiдносними», а якi
«знаряддєвими»?
Дії дiтей:
А) манiпулювання молотком;
Б) закривання коробки кришкою,
В)складання мотрiйки;
Г) дiї ложкою;
Д) нанизування кiлець пiрамiдки.
Придумайте ще 4— 5 спiввiдносних i знаряддєвих дiй.

До білету №25

 Дайте оцiнку погляду Вовиного батька на виховання за таким описом.
- У мене свiй погляд на виховання. Речi треба називати своїми iменами. Хочу, щоб син тверезо дивився на свiт. Якщо дiти стромляють палички в пiсок i кажуть, що це сад, або кидають вгору листок згорнутого паперу i думають, що запустили справжню ракету, то їм треба довести, що мiж паличками i садом, як мiж листком паперу i ракетою, велика рiзниця.

До білету №26

 Якими мотивами в поведiнцi дiтей керувалась вихователька у своїх дiях?
Вихователька попрохала хлопчикiв поставити машини на мiсце. Однак вони не виконали цiєi вказiвки. Тодi педагог запропонував таку ситуацiю:
«Ви — шофери. А кожний шофер ставить свою машину в гараж». Хлопчики швидко поставили машин на мiсце.

До білету №27

 Мишко (2р. 5 мiс.) у своiй сім‘ї чує багато казок, оповiдань, розмов на рiзнi теми. Мама вважає, що це є необхiдним для його психiчного розвитку.
Миколка (2р. 5 мiс.) у своїй сім‘ї, навпаки, мало чує, але проте багато бачить. Мама постiйно купує йому книжки з картинками. Разом вони розглядають їх, милуючись гарними малюнками.
Що не враховує мама Мишка та Миколки?


До білету №28

 Який основний мотив поведiнки Петрика? Яке його значення? Петрик (3 роки) пiднявся по драбинi, що стояла бiля дерева, нагору i кричить: «Мотлiте, мотлiте, де я !» Мати злякалась, а син радiє.

До білету №29

 Сашко (6 р.) по кiмнатi возив машинку. Вiд рiзкого руху машинка закотилася пiд диван. Хлопчик прийшов на кухню i сказав мамi: «Дай щiтку!» На питання мами, навiщо йому потрiбна щiтка вiдповiв: «Машинка пiд диван закотилася, її треба дiстати».
Який вид мислення с властивий для Сашка? Вiдмiтьте значення даного виду мислення для психiчного розвитку дитини? Якими прийомами користується дорослий, розвиваючи такий вид мислення у дитини?

До білету №30

30. Мама Наталки (дiвчинцi 6 рокiв) каже: «У моїй доньцi є бажання менi допомагати. За яку б роботу я не взялася, вона тут як тут. Але яка вiд неї допомога. Я вiдправляю її гуляти, без неї я швидко пораюся по хазяйству».
Чи права є Наталчина мати? Що їй можна порадити?



Комментариев нет:

Отправить комментарий