Тема Планування і облік роботи по
ознайомленню дітей з природою.
План 1 .Принципи планування.
2. Форма
ведення плану та обліку.
1. У даний час немає єдиної форми ведення плану.
Багатоваріантність форм ведення плану зумовлюється рівнем досвідченості
вихователів, традиціями, що склалися в колективі, тощо.
Колектив дитячого садка,
що ще в своєму складі молодих вихователів, як правило, обирає більш розгорнутий
план, що дозволяє краще підготуватися до роботи з дітьми. Ті колективи, де
склалися певні традиції, більшість досвідчених вихователів обирають більш
компактну форму плану: перспективний, у вигляді сітки, де коротко вказується
тематика спостережень, види праці, тощо, та щоденний, більш детальній.
План може складатися на
день, тиждень, два тижні, місяць, система занять може розроблятися на квартал,
місяць і конкретизуватися у щоденному плані.
2. Розглянемо форму ведення, розгорнутого плану, що
застосовується для молодих вихователів.
Па основі програми, рівня знань
дітей, природного оточення дитячого закладу добираються програмний зміст,
методи, якими він буде реалізований, у плані фіксуються: 1 . Назва заняття.
2. Програмовий зміст.
3. Обладнання.
4. Корткий план заняття.
Наприклад. Тема. Висаджування
квіткової розсади на рабатці (старша група). Програмовий зміст. Сформував
у дітей уявлення, про те, що рослини квітників, які вимагають багато тепла,
спочатку вирощують з насіння на вікнах, а потім розсаду пересаджують на
рабатку. Познайомити з прийомами висаджування розсади викликати у дітей інтерес
до вирощування рослин, дружні стосунки під час колективної роботи.
Обладнання. Розсада, кілочки, кольорові картинки з зображенням рослин, лінійка,
відерця. Хід роботи
1. Розглядання зображень
квіткових рослин і бесіда про них.
2. Постановка мети,
мотивування праці.
3. Розглядання розсади.
4. Перспективний інструктаж.
5. Висаджування розсади,
поливання.
6. Підведення підсумків.
Під час планування в
процесі повсякденного життя спостережень доцільно вказати в плані об'єкт
спостережень і основні запитання до дітей. Наприклад, спостереження за граками.
Як ви дізналися, що це граки? Чим вони живляться навесні? Що допомагає їм
добувати личинок із землі? Яку користь приносять граки?
Такий характер запису в
плані дозволяє заздалегідь продумати хід спостереження, його зміст.
Під час планування трудових доручень вказують зміст доручення, прі-
звища дітей і основні методичні
прийоми, що будуть використані при керівництві виконанням доручень. Наприклад:
«Доручити Мишкові і Тані полити помідори. Нагадати, що лити воду на листя не
потрібно».
Керівництво чергуванням
систематично не відображається у плані виховної роботи. Обов'язково планується
введення чергування, а протягом навчального року керівництво роботою чергових
вказується в плані в ряді випадків: при проведенні ознайомлення з новим
об'єктом, при потребі приділити особливу увагу певним дітям, які чергують,
Під час планування колективної
праці в плані фіксуються зміст, обладнання і основні прийоми керівництва.
Проведення ігор
відображується з плані так: назва гри, з ким проводиться, мета проведення. Так
само проводиться розглядання ілюстрацій, колекцій тощо.
Результат аналізу роботі
вихователя з дітьми фіксується в обліку роботи, де, як правило відзначаються
недоліки в проведенні тих чи інших форм роботи і намічаються завдання на
подальшу роботу.
Ващенко
ОтветитьУдалитьКошарная
ОтветитьУдалить